24 Kasım 2013 Pazar

Cinnet sebebi uykusuzluk

Uykusuuuuz gecelerin sabahınıııı bana soooor
Yarım kalan çayımın hasretiniiii bana sooor

Anne olduktan sonra bu şarkıyı en acıklı ses tonuyla söylemeye başladım sevgili mikemmel anneler. Ben ki okulda tüm arkadaşlarım sınav öncesi sabahlarken tek bir kez bile uykusuz kalmamış, çalışmamış olsam dahi uykuyu tercih etmiş bir insanım ve şimdi feci uykusuzum.

Az uykulu gecelerin bana en büyük kazancı, şiş gözler, şapşal bir yüz ve durmadan komplo teorileri yazan bir beyin. Bir gün önce can ciğer kuzu sarması olduğum kocam, uykusuz gecenin sabahında, hatta gecenin ortasından başlayarak bir numaralı düşmanım haline geliyor. Ben uykusuz kalırken sen nasıl uyursun ha, al sana al sana diye bang bang öldürüyorum kafamda. Gerçekte ise terslemeler, zıtlaşmalar, azarlamalar gırla gidiyor. Diyelim sonraki gece uyudum, ertesi sabah sanki hiç bir şey olmamış gibi düşmanım kocacım yine canım ciğerim oluyor :/

Fakat nasıl oluyor anlamıyorum o uykusuzluktan geberme halinde bile bebene full enerjiyle odaklanıyorsun, her ihtiyacını gideriyorsun,  o uykuya dalana kadar zımba gibi olan vücut, daldığı anda sızıp kalıyor. İşte böyle birşey annelik. Bebeme her şey feda olsun onun saçının bir teline kurban olurum modundasın her an.

Genelde tüm annelerin uykusuzluğu yüzünden gözlerinden okunur. Uykusuz bir anne başka bir uykusuz anne gördüğünde onun anne olduğunu şak diye anlar. Çünkü anne olmamış uykusuz kadınlarla uykusuz annelerin halleri farklıdır. Uykusuz anne olmayan kadın, uyumadığı için daha çok  gergin ve streslidir. Kaşları çatık, yüzü asıktır. Fakat uykusuz anne kızgın bir ifadeye değil de şapşal bir yüze sahiptir. O kadar yorgundur ki sanki kızmaya bile takati yoktur böyle ifadesiz bir yüzü vardır. Gerçi bunun bir sebebi de ne kadar yorgun ve uykusuz olursa olsun bebesinin verdiği mutluluktur.

Bu yazıyı okuyan ve anne olmayan kişilere sesleniyorum. Böyle bir yüz gördüğün zaman sen sen ol, uykusuz annenin sinirini bozacak bir şey yapma. Karşısında keyif yapma, çay-kahve içme mesela. Hele hele ayaklarını kanepeye oturup uzun oturma, eline gazeteni de sakın alma. İlla bir şey yapacaksan, bebesiyle on dakika oyna da, yüzüne soğuk su atıp kendine gelsin bu ana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder