4 Kasım 2013 Pazartesi

Bir Anne Bir Anneye Gel Beraber Yuva Açalım Demiş

Analarımız beş on bebe büyütmüş de bebek-çocuk uzmanı olmamış, zamane anneleri daha ilk bebede uzman kesiliyor vallahi. Bir birine tavsiye vermeler, aaa ben hiç ayakta sallamadım sen de sallama diyenler, o marka iyi değil bunu kullan, o aşı zararlı yaptırma, bu ürün organik değil alma, yoğurduna şeker çalma vs vs vs....

Meğer herkes anne olmaya da, anne uzmanı kesilmeye de ne kadar meraklıymış. 3-5 anne bir araya gelmeyegörsün tek mevzu bebek bakımı, bebesine neler yaptığı. Bir de bunun bir üst aşaması, bebesini överken aslında ben iyi bir anneyim de ondan bebem böyle diye poposu kalkmış anneler var ya o da ayrı bir alem ;)

Bazen gerçekten öyle oluyor. Bebesiyle işleri harika idare eden hiç sorun yaşamayan anneler de oluyor. Bunlar belki şanslı belki gerçekten çok başarılı ama nedense bu kişiler de pek mütevazi oluyor, neyi nasıl becerdiğini anlatmıyor. Bu davranışı çok doğru bulsam da keşke her bebeye uyan bir formül geliştirmiş olsa diye iç geçiriyorum. Hayat ne de güzel olurdu !

Zaman zaman ben de tüm günüm ve gecem minnakımın bakımı ile geçince hayallere dalıyorum. Acaba evi kreşe mi çevirsem, o kadar emek veriyorum bu işi öğrendim sayılır, ha bir çocuk bakmışım ha beş çocuk. Nasılsa her öğün taptaze mamalar hazırlıyorum çok yaparım ne çıkar, hem beraber oynarlar hem de oyun grubuna gerek kalmaz, nasılsa her gün minnakıma bir aktivite yapıyorum ha bir ha beş kişi, oturturum yere veririm ellerine tencere, çalsınlar dursunlar. Bizim minnak zaten çok cırlak, onların sesi de eklense nolur ki, evet evet yaparım ben bu işi...

Sonra birden bire gözlerimdeki perde kalkıyor bir de bakıyorum ki minnakım masaya çıkmış uçma talimi yapmaya hazırlanıyor. Aman aman tüm hayaller kış kış, yedirmesi oynaması neyse de en zoru güvenlikleri, ya bunlar çil yavrusu gibi dağılıp her biri bir yerden atlamaya kalkarsa hangi birini tutarım, ya bir yeri yarılsa anasına ne derim, bir kaza olsa hangi birini kollarım. Oyh bu iş beni aşar, bir tanesinin aksiyonuna dayanmayan kalbim süpernova gibi patlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder