30 Aralık 2013 Pazartesi

Dünya her zaman böyle kötü müydü?

Muhtemelen eskiden de kötü insanlar, kötü olaylar vardı hayatta. Ya şimdi daha da arttı ya da anne olduktan sonra daha fazla farkeder oldum. Artık her gün yeni bir olay olmasını geçtik, saat saat değişiyor gündem. Ve ne yazık ki bu olumsuz haberler, çocuklarının geleceği için korkan, endişeli bir anne topluluğu doğuruyor.

Kadının hayatı anne olmadan önce ve sonra ikiye ayrılır derler, doğruymuş. Bu ayrımın sebebi sadece sosyal hayattaki kökten değişiklik değil, manevi değişiklikleri de kapsıyor. Artık daha az uyumak, kendine zaman ayıramamak, sürekli bir plan içinde olmak değil mesele; artık sürekli içini titreten bir hisse sahip olmakmış. Evladını korumak/kollamak, onun için en iyisini aramak/edinmek, en doğru şekilde davranmak/ yetiştirmek gibi. Bu sorumluluklar annenin kalbini yay gibi geriyor, en ufak bir pertürbasyonda patlamasına vesile oluyor. Bu yüzden hep derim; hiç bir insanın gücü, tehlike altındaki yavrusunu korumaya çalışan bir annenin gücüne erişemez.

Böyle bir bilinç düzeyi içinde olan anne, etrafta olan biten kötülükleri önceden hesaplamak, öngörmek ve daha ortaya çıkmadan bertaraf etmek konusunda da uzmanlaşır. Algılar sürekli açık olunca, çevrede ne kadar çok olumsuzluk olduğunu da ister istemez farkeder. Önceki halimi düşünüyorum da, asla bu kadar şeyi farketmiyordum ve farkettiklerimi ise içselleştirmiyordum, geçip gidiyordum. Şimdi ise hem farkeden hem de üst düzey empati ile o olumsuzluktan feci etkilenen bir insana dönüştüm.

Ne kadar pozitif olmaya çalışırsam çalışayım, bi rahat bırakmıyorlar insanı. Bu kadar çok olayın vuku bulduğu başka bir ülke yok vallahi. Bu ülke halkı ne zaman normal bir hayata kavuşacak merak ediyorum. Tabi bu kadar travmatik şeyler yaşadıktan sonra normale dönmek mümkün olur mu bilmiyorum bile.

Umarım yeni yılda bir şeyler değişir ve annelerin endişelerini azaltacak güzellikler yaşarız. Çocuklarımızın geleceğine dair korkusu olmadan, sağlıklı ve mutlu çocuklar yetiştirmek tüm annelerin tek dileği. Yeni yılda, bu dileğin gerçekleşmesini arzu ediyorum.

Sağlıklı mutlu nice senelere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder